Kundereferanse

B&C Textiler

EGs iPad-app revolusjonerer salgsarbeidet.

Selgerens nye mobile verktøy

Vi lever jo av livsstil, og det forplikter oss til å bruke løsninger som er “in” i tiden. Den nye iPad-appen gjør det mye enklere å åpne dører hos nye kunder. Rene Toft, direktør, B&C Textiler

EG A/S har nettopp lansert den første iPad-appen spesielt utviklet for selgere i mote- og tekstilbransjen. Ifølge B&C Textiler A/S, som slo til med å kjøpe 20 lisenser, medfører løsningen store forbedringer med hensyn til så vel presentasjon og kundeservice som ordrebehandling, rapportering og lagerstyring.

"EGs nye iPad-appløsning er helt klart fremtiden", fastslår direktør Rene Toft i B&C Textiler, som fulgte testfasen nært og var blant de første som kjøpte lisenser. "Selgerne våre er svært fornøyd og synes det er en glimrende idé. Kunden får en mye flottere presentasjon av varene, og det er lett for selgeren å sjekke lagerbeholdningen og plassere ordren ute fra kunden. Løsningen gjør at hovedkontoret alltid er fullt oppdatert om frontaktivitetene over hele verden.

For oss var timingen dessuten helt perfekt. Vi slapp å måtte oppgradere og skifte ut alle våre bærbare salgs-PC-er og fikk i stedet en langt enklere og mer elegant løsning".

5 minutters opplæring
En av tingene man først merket seg med den nye iPad-løsningen, er hvor enkel den er å bruke. iPad-en og programmet starter på en, to, tre, og brukergrensesnittet er direkte innbydende. Man får simpelthen lyst til å surfe rundt, og finner forbausende enkelt frem til det som er relevant.

Bedre kundeservice – på stedet
iPad-appen har også store fordeler med hensyn til kundestatistikk og ordrestyring. Selv om selgeren er på farten, kan han eller hun alltid sjekke alle opplysninger om kunder og varer i bedriftens database. Søkefunksjonen finner lynraskt frem til all informasjon som trengs.

Som forberedelse til et besøk kan selgeren for eksempel sjekke salgsstatistikk og besøksrapporter og se hva kunden har kjøpt de siste gangene, om kunden har betalt i tide og så videre. Under selve besøket kan han eller hun straks svare kunden på om en bestemt vare er på lager og når den eventuelt kan leveres. Ordrer legges direkte inn i hovedsystemet fra iPad-en, og varene er reservert i samme sekund som selgeren trykker på knappen. Samtidig kan hovedkontoret følge salgsgangen i sanntid og ha full kontroll over lagerbeholdning og nye bestillinger.