Kundereferanse

Bornholms Tidende

Bornholms Tidende får full oversikt over kunden.

Bornholms Tidende

Nå som alle kundeopplysninger er samlet på ett sted, har vi mye bedre oversikt. Kim Eland, regnskapssjef, Bornholms Tidende

Bornholms Tidende yter bedre kundeservice med bransjeløsningen Subscription Newspapers for håndtering av abonnementer.
Bornholms Tidende har eksistert siden 1866, og har i dag mer enn 75 ansatte. Avisen kommer ut seks sager i uken og har et opplag på 12 500.

De aller fleste eksemplarene blir levert på Bornholm, men avisen kommer også ut i København og andre salgssteder i Danmark. Bornholms Tidende gir også ut “Rytterknægten” og to forskjellige turistbrosjyrer. Abonnementsløsningen fra EG Medie håndterer samtlige abonnementer.

Bransjeløsningen for abonnementshåndtering, Subscription Newspapers, er integrert med Bornholms Tidendes eksisterende Microsoft Dynamics NAV og erstatter en eldre DOS-basert løsning.

"Vi klarte ikke lenger å oppfylle kravene som kundene stiller til servicen, fordi vårt tidligere system hang dårlig sammen og krevde mange manuelle operasjoner. Når en kunde ringte, klarte vi ikke å danne oss et kjapt bilde av kundens aktiviteter. Derfor bestemte vi oss for å skifte ut systemet", forteller regnskapssjef Kim Eland i Bornholms Tidende.

"Subscription Newspapers har gitt oss full oversikt over kunden. I tillegg er løsningen integrert med vårt økonomistyringssystem, slik at vi sparer en del arbeidsoperasjoner. Dermed kan vi yte bedre service, gjøre tilbudene mer målrettet og i siste instans selge mer til den enkelte kunde", fortsetter Kim Eland.

Integrasjon med Dimaps
EG Medie samarbeider med Dimaps, som er en ledende leverandør av GIS- og distribusjonsprogrammer. Dermed kan Bornholms Tidende håndtere alle relevante data om distribusjon, ruter, gater og distribusjonstyper.

Systemet gir rask oversikt over tilgang og frafall, som er vårt grunnlag for produksjon av materialer som for eksempel pakksedler og rutebeskrivelser til budene. Derfor er vårt daglige arbeid med distribusjon blitt mer fleksibelt", sier Kim Eland.

Fortsatt samarbeid
Bornholms Tidende jobber kontinuerlig med å forbedre bedriftens telemarketingvirksomhet. Derfor vil neste steg være å utvikle løsningen med marketingmodulen. Subscription Newspapers' marketingmodul gir telemarketingselgerne tilgang til nøyaktig de funksjonene som er relevante for deres daglige arbeid.

"Våre telemarketingmedarbeidere etterspør et enkelt og brukervennlig system som kan lette jobben for dem. Med Subscription Newspapers trenger medarbeiderne ikke lenger å bruke tid på å hente opplysninger fra flere steder. I stedet har de alle opplysninger samlet på ett sted, noe som naturligvis gir langt bedre oversikt", avslutter Kim Eland.