Kundereferanse

Danske Fagmedier

Integrasjon gir oversikt i hverdagen for Danske Fagmedier.

Danske Fagmedier

Vår abonnementsløsning er enkel, smart og brukervennlig. Trine Rosenkvist, abonnementssjef, Danske Fagmedier

Danske Fagmedier bruker i dag én samlet IT-løsning som gir full oversikt over annonser og abonnementer. Det har gitt et målrettet og koordinert annonsesalg og meget brukervennlig administrering av abonnementer.

Transportmagasinet, MesterTidende, Motormagasinet og Licitationen er blant de mange fagbladene som Danske Fagmedier utgir. I tillegg til de trykte utgavene har hvert medium sin egen nettportal med aktuelle bransjenyheter og reportasjer, og det sendes også ut daglige nyhetsmeldinger til flere tusen mottakere.

Tidligere hadde Danske Fagmedier mange ulike systemer som ikke var integrert med hverandre. Det krevde en rekke manuelle operasjoner, og ofte manglet medarbeiderne full oversikt. Derfor var det viktig å finne en erfaren samarbeidspartner med bransjeinnsikt.

"Valget falt på EG Medie, som har mange referansekunder i markedet. En stor fordel er at de legger stor vekt på og har mange års erfaring med mediebransjen, slik at de vet hvilke krav og behov en bedrift som vår har", forteller IT-sjef Søren Gundel i Danske Fagmedier.

Basert på Microsoft Dynamics NAV
EG Medies bransjeløsninger Subscription Magazines og Advertising bygger begge på Microsoft Dynamics NAV og er implementert i mer enn 50 mediehus. Mens Subscription Magazines styrer abonnementer og abonnenter, håndterer Advertising annonser og annonsører.

Danske Fagmedier bruker i dag begge bransjeløsningene, og det er særlig forbindelsen til Microsoft Dynamics NAV og dermed tilgjengeligheten av alle data som gir full oversikt og effektiviserer de daglige rutinene.

Enkel, smart og meget brukervennlig løsning
Subscription Magazines stiller alle relevante opplysninger om abonnentene til disposisjon. Den gir direkte tilgang til alle stamdata som abonnementstegninger, utløp av avtaler, leverings- og faktureringsadresser, kampanjepriser samt kontakt- og kampanjehistorikk.

Vår abonnementsløsning er enkel, smart og meget brukervennlig med alle opplysninger samlet på ett sted. Det betyr at vi kan gi våre eksisterende og potensielle abonnenter den servicen de forventer, ettersom vi raskt og nøyaktig kan endre abonnentens stamdata. Dermed kan vi handle ut fra opplysningene som foreligger i det øyeblikk vi er i kontakt med kunden, noe som sparer oss for mye tid i administreringen av abonnementer,” sier abonnementssjef Trine Rosenkvist.

Effektivt salgsverktøy
Det viktigste verktøyet for de 12 salgskonsulentene i Danske Fagmediers annonseavdeling er annonseløsningen. Advertising effektiviserer salgsarbeidet, fordi systemet holder styr på alle arbeidsoppgaver fra a til å.

"Annonsesalget er både målrettet og koordinert. Selgerne jobber i en CRM-modul på skjermen, der de har full oversikt over kunder, emner, oppfølging, kampanjer og mersalg. Alt er samlet i ett oversiktlig skjermbilde,” forteller salgskoordinator Annemette Sørensen.

"Med Advertising trenger vi ikke å bruke tid på å innhente opplysninger flere steder. CRM-modulen gir tilgang til alle data om hver enkelt kunde, og ved hjelp av noen få klikk kan vi skrive ut både tilbud og kontrakter til kundene direkte fra systemet", fortsetter Annemette Sørensen.

Verdifull innsikt og kunnskap
Advertising har også mange verdifulle rapport- og analysefunksjoner. I Danske Fagmedier bruker man blant annet salgsanalyser til å bestemme fremtidige innsatsområder og sette nye interne salgsmål for annonseavdelingen.

"Vi kan alltid se hvilken retning salget utvikler seg i. Ved å sammenligne de enkelte kunders innrykkinger i forskjellige perioder kan vi raskt følge opp. En slik oversikt ville vi ikke hatt uten vår IT-løsning", avslutter Annemette Sørensen.