19. juni 2017

En skypioner i detaljhandelen: Twilfit forbedrer kundeopplevelsen med Dynamics 365

Et nytt, skybasert forretningssystem skal løfte kundenes opplevelse av Twilfit. Et standardisert system skal også effektivisere butikkjedens prosesser, frigjøre mer tid til utvikling og gjøre administrasjonen enklere. Alt for å møte den økte konkurransen på detaljhandelmarkedet.

Twilfits tidligere forretningssystem gjorde det vanskelig å tilby en konkurransedyktig kundeopplevelse. Systemet hadde et stort etterslep både på utvikling og dokumentasjon, noe som begrenset bedriftens muligheter til å fokusere på å møte kundenes behov. Derfor bestemte de seg for å flytte forretningssystemet sitt til skyen – et prosjekt som nå er igangsatt.

Med standardisering som ledestjerne

Valget falt på Microsoft Dynamics 365 og IT-konsulentfirmaet EG som samarbeidspartner. Målet med prosjektet var å tilby en bedre kundeopplevelse, frigjøre mer tid til utvikling, forenkle administrasjonen og optimere driftsprosessene. Alt for å møte de stadig strengere kravene og høyere forventningene fra kundene. En viktig faktor i valget av både partner og forretningssystem var fokuset på en forbedret kundeopplevelse. Det var også viktig for Twilfit å ha et moderne system som ligger i forkant av utviklingen.

– For å møte forventningene fra dagens kunder, må vi ha et forretningssystem som ligger i forkant av utviklingen og legger til rette for den ultimate kundeopplevelsen. Ved å ta i bruk en standardisert løsning som oppdateres løpende og som er basert på beste praksis, kan Twilfit fokusere på de viktige tingene i stedet for stadig å finne opp kruttet på nytt. – Twilfit vil bli en av de første detaljhandlerne i Sverige som får dra nytte av fordelene med Dynamics 365, sier Edward Bjurström, leder for Retail & Distribution i EG.

– Standardisering gjør det mulig å effektivisere driften slik at vi kan konsentrere oss om kundeopplevelsen. Det er også viktig for oss å kunne benytte oss av den nyeste teknologien, både nå og i fremtiden. Vi vil ikke gjøre oss avhengige av egenutviklede løsninger som kan bli tidkrevende og kostbare å oppgradere. For oss var det viktig at både forretningssystemet og samarbeidspartneren vår var på linje med synet vårt på standardisering. EG har dessuten solid kunnskap, både om bransjen og om produktene, sier Robert Backéus, IT-ansvarlig i Twilfit.

Viktigheten av risikominimering og ledelsens engasjement

Veien mot skyen er kantet med store risikoer, noe Twilfit er veldig bevisste på. For å takle dette, må man ifølge Backéus sørge for å være restriktiv med hensyn til endringer og jobbe med den funksjonaliteten systemet gir. Butikkjeden har også lagt stor vekt på internt engasjement, og ledelse/drift og IT-avdelingen har et tett samarbeid.

– Det har vært svært viktig for oss at Twilfit får et moderne system som også vil fungere godt i fremtiden. Derfor har vi hatt et nært samarbeid og tett dialog mellom ledelse/drift og IT-avdelingen. Prosjektet kan ikke gjennomføres uten felles enighet, og det har gitt oss stor trygghet. Vårt felles og viktigste fokus er å gi kundene en bedre opplevelse, avslutter Backéus.

Twilfit jobber i henhold til en fastlagt plan, og Backéus regner med at butikkjeden vil gå live med prosjektet i løpet av senhøsten.

Om Twilfit
Hos Twilfit får du undertøy for alle kvinner og til alle anledninger. Klassisk og kvinnelig, moderne og funksjonelt. Twilfit har både en egen kolleksjon og kjente varemerker. Twilfit er overbeviste om at riktig undertøy gir økt velvære og bedre selvfølelse. I tillegg til BHer og truser fører vi strømper, nattøy, badetøy og lounge wear. Hos Twilfit skal det være ukomplisert å prøve, lett å få eksperthjelp og gøy å handle.

I 1922 åpnet Twilfit sin første butikk i Nybrogatan i Stockholm, og den er fremdeles en av kjedens største butikker. Siden den gangen har Twilfit sørget for at svenske kvinner har undertøy til alle anledninger og i alle stiler og størrelser. Twilfit har i dag 56 butikker samt nettbutikker i Sverige. Vil du vite mer? Gå inn påwww.twilfit.se.

Fakta om EG
Bakgrunnsmateriell – liste over oppkjøpte virksomheter, nøkkeltall, personportretter m.m. – fås på www.eg.no/press.


Mer informasjon fås ved henvendelse til:
Morten Sælemyr | adm. dir., EG Norge 
Telefon: +47 922 29 998 | E-post: morten.selemyr@eg.no

Hanna Engström| PR-ansvarlig, EG Sverige
Telefon: +46 73 146 77 16 | E-post: hanna.engstrom@eg.se

Robert Backéus | IT-ansvarlig, Twilfit
Telefon: +46 73 901 59 09 | E-post: robert.backeus@twilfit.se