04. januar 2018

Åhléns moderniserer kundeopplevelsen med EG og Microsoft Dynamics 365

Åhléns, Sveriges ledende varehuskjede med nærmere 80 millioner kundebesøk hvert år, moderniserer handelskonsernet med hjelp av EG og Microsoft Dynamics 365.

 

Med økt konkurranse og stadig større krav fra kundene, må Åhléns styrke kundeopplevelsen for å fortsatt vinne kampen om kundene. Nå har butikkjeden valgt Dynamics 365 for butikklogistikk og kassaløsning med EG som partner. Den nye IT-løsningen skal styrke omnikanalfunksjonaliteten, og Åhléns vil modernisere konsernet og skape en sømløs kundeopplevelse.

 

EG har dyp bransjekunnskap innen retail og sterk kompetanse på Microsoft Dynamics 365. Sammen skal vi bruke mulighetene som digital transformasjon gir for å skape en sømløs kundeopplevelse i verdensklasse. Ola Toresten, CIO Åhléns

 

Med løsningen vil Åhléns sikre at de tilbyr den best mulige handleopplevelsen for den moderne kunden, noe som blir stadig viktigere innen retail, hvor konkurransen blir stadig tøffere.

 

Konkurransen innen retail blir tøffere og tøffere. Derfor vil vi, sammen med Microsoft, hjelpe skandinaviske butikkjeder med å styrke sin konkurransekraft og møte kundenes økte krav. Edward Bjurström, Director Retail & Distribution EG

 

Familieselskapet Åhléns ble etablert i 1899 og er i dag et av Sveriges sterkeste varemerker med 63 varehus. Konsernet omsetter for nesten 5 milliarder svenske kroner årlig og har 3000 medarbeidere.