EG Graduate

"The EG Experience" er navnet på vår strategi og henviser til opplevelsen vi gir våre kunder. Imidlertid er EG Experience også følelsen vi skaper sammen som EG-medarbeidere.

Ledige stillinger

Fant du ikke det du søkte etter? Meld deg heller på vår jobbagent.

Møt en EG-ansatt

  • Møt Tim
  • Møt Trine
Tilbake
Fremover

"I rollen som utvikler er man gjerne kundens helt."

Tim Hove Faurskov, Software engineer, Dynamics AX, Danmark.

Jeg har vært ansatt i EG i seks år. Jeg jobber med forskjellige prosjekter og produkter, noe som innebærer at jeg samarbeider med mange. De daglige arbeidsoppgavene kan kreve et samspill med kolleger og kunder, mens jeg andre ganger sitter og analyserer og koder helt for meg selv. Samarbeidet med kolleger og kunder foregår både virtuelt og på fysiske steder over hele landet.

I rollen som utvikler er man gjerne kundens helt. Jeg er den som rent faktisk løser problemet eller leverer løsningen som gjør arbeidet enklere for kunden. Det er naturligvis ikke alltid det lykkes å bli helten, men det skjer ganske ofte og gir en like god følelse hver gang.

EG har mange forskjellige IT-løsninger å tilby, noe som gir god anledning til å søke nye utfordringer. I løpet av det siste året har jeg selv deltatt på kurs og tatt sertifikater for å kunne måle krefter med ny teknologi. Det bruker jeg nå i et nytt team, der jeg har blitt kjent med nye og spennende kolleger og ikke minst fått nye og utfordrende arbeidsoppgaver. Jeg forsøker å holde min "gamle" kompetanse ved like og dele kunnskaper ved å være med i våre Capability Lead-gruppe.

EG Graduate - Tim

"I rollen som konsulent møter jeg kunden i miljøet der løsningen blir brukt."

Trine Kristensen, cand.merc. International Business Studies, Konsulent, Dynamics AX, Danmark

Jeg har vært ansatt i EG i to år, og jobber nå med produktutvikling og implementering. Da får jeg brukt mine kunnskaper om forretningen og standardproduktet i designløsninger samtidig som jeg møter kunden ansikt til ansikt og ser produktet i sin rette sammenheng. Min hverdag er akkurat passe utfordrende, og jeg trives med å jobbe prosjektorientert og møte mange forskjellige mennesker, både innad i EG og blant kundene.

I implementeringsprosjekter har jeg gjerne mitt eget ansvarsområde, der jeg gjennomfører workshops med kundens medarbeidere for å gi dem opplæring i systemet og analysere behovet for eventuelle tilpasninger av systemet. På den måten bidrar jeg til en enklere implementering av kundens nye system og sørger for at arbeidsrutinene kan håndteres effektivt i fremtiden.

For meg er utfordringene jeg møter i mitt daglige arbeid det mest utviklende, og jeg har fortsatt til gode å oppleve kjedelige arbeidsoppgaver. I tillegg har jeg løpende samtaler med min nærmeste leder om karriereønsker og behov for videreutvikling.