Humana Sandvika - Fastlegene
Jarl Inge Melberg
«Jeg jobber i 7-fastlegepraksis ved Humana legekontor i Sandvika i Bærum. Jeg må si at jeg er mektig imponert over EG Pasientsky. Nær sagt alt er digitalisert hos oss på kontoret. Det er flere dager nå hvor printeren er ubrukt gjennom en hel arbeidsdag.
Kommunikasjonen er svært rask og direkte gjennom e-konsultasjon, videokonsultasjon, e-dialog og reseptforespørsel. Det er også lønnsomt for senteret rent økonomisk. Jeg bruker også alle systemets kanaler og startet opp med videokonsultasjoner når det ble introdusert for flere år siden.
Mitt inntrykk er også at pasienten liker den digitale tilgjengeligheten svært godt. Majoriteten av pasientene bruker de digitale løsningene med glede, også mange i aldre over 80 år, noe jeg var skeptisk til forut før vi gikk i gang med EG Pasientsky.
Jeg ser også at digitaliseringen har effektivisert det hele i den grad, slik at jeg sjeldent har ventetid utover 1-3 dager. Jeg så for meg et økt trykk og økt belastning da jeg åpnet opp "alle porter" m.t.p. kommunikasjon, men det ser ut til å slå ut helt motsatt.
Jeg oppfatter systemet som innovativt, unikt, nyskapende og meget effektivt. Videre er EG Pasientsky raske til å utvikle nye digitale og visuelle løsninger som kommer oss og pasientene til gode. Tilgjengeligheten er nærmest optimal for pasientene.»