ALPI Danmark
Innføringen av elektronisk dokumentbehandling har gjort det mulig å fjerne mange reoler og blant annet rydde plass for nye medarbeidere. I tillegg har skanningen av bilag gjort arbeidet langt mer fleksibelt. Dermed kan de ansatte i ALPI jobbe mer effektivt og koble seg på systemet hjemmefra, ettersom det går med samme hastighet som på arbeidsplassen.
Elektronisk chartek
Den elektroniske tilgangen til dokumenter har gitt ALPI mange fordeler. Bedriften kan yte bedre service, ettersom bestillinger via e-post og andre relevante, interne og eksterne dokumenter rykker inn i det elektroniske chartek. ALPI bruker derfor mindre tid på arkivering og papirhåndtering.
Nettbasert selvbetjening for kundene
Implementering av webbooking/e-service har vist seg å være en kjempesuksess. Det er enkelt for ALPIs kunder å finne frem til en tidligere bestilling og for eksempel bare endre data vedrørende volum.
Effektivisering med flerleddet disponering
I tillegg har prosjektet med flerleddet disponering gitt effektiviseringsmuligheter på flere områder. Det har gitt ALPI bedre oversikt over forsendelser som firmaet håndterer, og dermed også mulighet til å styre overdragelser mellom avdelingene bedre. Videre er det mulig å søke på postnumre og se andres bestillinger og turer, slik at man for eksempel kan unngå at forskjellige avdelinger sender biler til samme hentested.
Samlet sett har ALPI spart mye tid på intern avregning. Den går nå automatisk inn som inntekt på den nasjonale avdelingens konti og utgiftsføres automatisk i de andre avdelingene. Dermed sparer ALPI tid både hos speditørene og i regnskapsavdelingen, som nå nesten ikke behandler interne bilag.
ALPI Danmark
Om selskapet
ALPI Danmark A/S er et spedisjonsfirma med bred erfaring med spesialløsninger, og i samspill med samarbeidspartnere over hele verden finner ALPI den optimale transportløsningen for sine kunder. Derfor er det viktig for ALPI å befinne seg i forkant og bruke tiden riktig, slik firmaet nå kan med IT-løsningen ASPECT4.
Kontakt oss
Vil du høre mer om våre produkter og tjenester? Kontakt vårt team av bransjeeksperter, fortell hvilke behov din bedrift har og hvordan vi kan hjelpe deg.
Director, Transport & Logistics
Søren Grodt-Andersen
Tlf: +45 7220 7908
Email: sotgr@eg.dk