Kundereferanse
Har stor nytte av viktige tjenester og systemer innen HMS og KS
På Barkåker utenfor Tønsberg holder Lysell Entreprenør til. Bedriften ble etablert i 2012, og de har brukt EG SmartKalk fra EG Holte siden starten.
På Barkåker utenfor Tønsberg holder Lysell Entreprenør til. Bedriften ble etablert i 2012, og de har brukt EG SmartKalk fra EG Holte siden starten.
På Barkåker utenfor Tønsberg holder Lysell Entreprenørtil. Bedriften ble etablert i 2012, og de har brukt EG SmartKalk fra EG Holte siden starten. De hadde KS-system fra en annen leverandør som funket bra på kontoret, men ikke ute på byggeplass. Prosjektleder Andreas Bjerkesti forteller at det måtte et tilsyn til før de fant veien til EG HoltePortalen for 12 år siden. Nå kjører de fast revisjon hos EG Holte både på KS og HMS, samt ved fornyelse av Sentral godkjenning
Når EG HolteMagazinet kommer på besøk er Andreas akkurat ferdig med søknad om fornyelse av Sentral godkjenning. Den jobben har han fått hjelp til over telefon fra EG Holte, mens fagkonsulenten har bistått via fjernstyring. Andreas hadde gjort et godt forarbeid. – Jeg hadde det meste av vedlegg klart, så selve jobben gikk fort, forteller han. Det passer sikkert ekstra bra nå som han har delvis pappapermisjon. Andreas forteller at de bruker EG HoltePortalen til både KS og HMS. Avvikshåndtering, sjekklister, ressursplanlegging og vernerunder styres og dokumenteres via app. Alle jobber kalkulerer han i EG SmartKalk. Han forteller at de har regnet prosjekter i EG SmartKalk i 10 år, så det har blitt flere hundre etterhvert.
Den gangen Andreas begynte med EG SmartKalk tok han et kurs hos EG Holte, og dermed var han i gang. – EG SmartKalk er lett å lære, sier han. – Og jo flere prosjekter man har regnet, desto fortere går det. Han forteller at han bygger opp maler, og henter ofte inn elementer fra andre prosjekter eller fra EG Holtes prisbase. – Det er raskt å justere elementer i programmet, og lett å gjenbruke i nye kalkyler, forteller han.
Andreas forteller at det var et tilsyn fra Dibk i forhold til Sentral godkjenning, som avdekket at de ikke hadde godt nok system. Da vi fikk spørsmål om hvordan de ute på byggeplass så KS-rutinene, ble vi svar skyldig. Systemet funket bra inne, men det hjalp jo ikke ute. Det ble en bratt læringskurve. Vi var ganske ferske da det skjedde, og mistet heldigvis ingen godkjenninger. Men vi måtte skaffe oss et bedre system, og valget falt på EG Holte. Dette er nå 12 år siden.
Vi oppdaget at EG Holtes systemer var svært dynamiske, også i forhold til bruken ute på byggeplass. Det å sitte på kontoret og ha systemene i orden er bare en side av saken, det må fungere ute også. Nå bruker vi EG HoltePortalen og alle gutta har app på mobilen. Det funker veldig greit. De tar bilder, fyller ut sjekklister og registrerer avvik. Vi er 13 ansatte.
Daglig leder Lars Olav Lysell har fagbrev som anleggsmaskinfører, og er mye ute og graver. Firmaet påtar seg for det meste oppdrag innen tiltaksklasse 1, og for tiden holder de på med to eneboliger, en tomannsbolig, et rehabiliteringsprosjekt og et graveprosjekt.
Inne på kontoret håndterer Andreas de ulike prosjektene. Når oppdraget er kalkulert og kunden har akseptert pris, planlegger Andreas fremdrift og ressursbruk med EG HoltePortalen.
Han skreddersyr sjekklistene som gutta bruker ute på byggeplassen, ved å kutte ut alt som ikke er relevant. – Jeg anbefaler virkelig å sette opp sjekklistene etasje for etasje, så de blir enklere å fylle ut, sier Andreas. Vernerunder og avvikshåndtering gjennomføres med app, og de loggfører alt. – Det er lettvint å sende vasler ut til kundene elektronisk, sier Andreas. – EG Holte Ressursplanlegger viser oss hvor folk er når. De fleste jobber utvikler seg underveis, og det er derfor ikke mulig å beregne all tidsbruk 100 %, men den gir oss en grei oversikt.
Andreas anbefaler EG Holte til andre. – Det er både tidsbesparende, effektivt og enkelt å bruke. Det koster litt, men det er verdt det, avslutter han.
Fyll ut skjemaet under så kontakter vi deg.