Med sine 320 000 medlemmer og over én million arrangementer per år, er PRO en stor aktør i sivilsamfunnet og også den hittil største kunden i Sverige. Organisasjonen er et møtested for pensjonister og deres pårørende, og de arbeider også interessepolitisk for å styrke pensjonistenes situasjon i samfunnet generelt.
Utfordringen
At Membercare er et standard system var i fokus da PRO valgte en ny leverandør for sin medlemsadministrasjon. Et standard system utvikles nemlig kontinuerlig, og alle nye funksjoner blir tilgjengelige for samtlige kunder, uten ekstra kostnad. PRO trengte et system som var enkelt å tilpasse etter deres bransje og organisasjonens behov. I tillegg ønsket de en løsning hvor de på en enkel måte kunne håndtere avgifter for sine mange medlemmer.
Løsningen
PROs sammenhengende medlemsadministrasjon består av:
- Medlemssystemet EG Membercare
- Selvbetjeningsløsningen EG Membersite
- Integrasjon til organisasjonens nyhetsbrevstjeneste
- Integrasjon til organisasjonens økonomisystem
- Integrasjon til organisasjonens nettside
Den ferdige nettportalen har gjort det mulig for PRO å bli mer selvstendige enn de var med sitt tidligere system og kan nå i større grad løse og tilpasse ting på egen hånd. Sammen med de integrasjonene som finnes tilgjengelig med eksterne samarbeidspartnere, kan PRO nå enkelt møte organisasjonens behov.
“Jeg setter virkelig pris på alle integrasjonene som finnes med eksterne samarbeidspartnere, så det har vært lett å komme i gang og få en helhetsløsning.” – Charlotta Rosenquist, Leder for Økonomi og Infrastruktur, PRO.
PRO er også fornøyd med samarbeidet og implementeringen av løsningen, Charlotta Rosenquist forteller:
“Det har vært et smidig og hyggelig samarbeid med Groupcare med en ærlig og åpen dialog fra starten: EG Membercare har vært ærlige med: dette kan vi levere, og dette kan vi ikke levere, dette kan vi løse, og dette kan vi ikke løse. Jeg har hatt stor tillit til dem jeg har jobbet med, noe som har gjort det til et smidig og enkelt samarbeid.”