EG Membersite og EG Membercare har styrket partiets tilstedeværelse
Senterpartiets lokale tillitsvalgte har med EG Membersite god innsikt i egne medlemslister og kan sende SMS til styret og medlemmer. Via Community får i tillegg både medlemmer, tillitsvalgte og folkevalgte gode samhandlingsmuligheter via blant annet e-post, diskusjonsforum, fildeling og arrangementer. Vår ambisjon er at dette blir den digitale arbeidsflaten for hele organisasjonen. EG Membercare er en svært lydhør leverandør som hører på kundene og utvikler det vi har behov for. Når de andre kundene i tillegg er lik oss, blir dette en perfekt match!”
– Anders Eidsvaag Graven, Økonomi- “og IT-ansvarlig i Senterpartiet
Løsning:
Senterpartiets sammenhengende medlemsløsning består av:
- Medlemssystemet EG Membercare
- Selvbetjeningsløsningen EG Membersite
- Integrasjon til Senterpartiets økonomisystem via Ordbyt
- Integrasjon til nyhetsbrevklienten Ungapped
SMS som kommunikasjonsverktøy
Senterpartiet bruker løsningen aktivt til å styrke administrasjonen og servicen til medlemmene med blant annet utvidet bruk av selvbetjening. Men de har også hatt stor suksess med å bruke SMS i kommunikasjonen med medlemmene og de aktive. Dette har gjort at Senterpartiet har kunnet kommunisere effektivt på folke- og lokalnivå. Liksom at de lokalaktive selv har hatt mulighet til å sende SMS via EG Membersite, har dette virkelig gjort en forskjell i arbeidet med å styrke partiets tilstedeværelse i det langstrakte Norge.
“Vi benytter mest SMS på lokalt- og fylkenivå (region). I de såkalte lokallagene i kommunene brukes SMS for å kommunisere med medlemmene og formidle informasjon om for eksempel forskjellige aktiviteter, aktuelle saker, invitasjoner til årsmøte og lignende. De kan være målrettet alle lokale medlemmer eller til spesifikke grupper.”
– Anders Eidsvaag Graven, Økonomi- og IT-ansvarlig i Senterpartiet