05. juli 2022

Storfornøyd med EG JobOffice EL- sparer masse tid i hverdagen!

På Heimdal, 10 minutter sør for Trondheim, holder Elkul Elektro til. Daglig leder Rune Kulvik har brukt EG JobOffice i to og et halvt år nå. Han er storfornøyd med EG JobOffice EL og sparer masse tid i hverdagen. Han er imponert over både programvaren og den gode supporten han får. For å tilhøre en generasjon som ikke har vokst opp med data, har han virkelig funnet tonen med EG JobOffice. At programmet er lokalt forankret og at Tage Thrana fra EG Holte stikker innom i blant, ser han på som et stort pluss.

Rune var i skikkelig dårlig humør den dagen EG Holte ringte. Han hadde nemlig sittet i timevis og ventet på en supporttelefon fra programvareselskapet han var kunde av den gangen. Timene gikk og humøret sank. Men så ringte Tage isteden og fortalte om EG JobOffice, og fra da av har hverdagen vært lys. – Jeg brukte ikke mange sekundene på å bestemme meg, og har ikke angret ett sekund heller, ler Rune. Det er forresten ikke lett å forestille seg denne trivelige trønderen i dårlig humør…

Familiebedriften startet i kjellerstua

Det lå kanskje i kortene at Rune ville velge elektrobransjen og gå inn i farens firma, men han måtte bli nesten 18 år før han tok det endelige valget, og han tror at han nok ble dyttet litt i riktig retning. Da virksomheten vokste og faren flyttet bedriften til nye lokaler, fikk 16-åringen jobb der som vaskehjelp. Det er gått noen år siden han gikk rundt med langkosten, og i dag feirer Elkul Elektro 35 år og Rune er ved roret.

Full pakke i EG JobOffice

Elkul Elektro har full pakke i EG JobOffice. Rune kjøpte alt han trengte, både innen HMS og KS, prosjektstyring og kalkulasjon. De har bl.a. EG JobOffice Kalkulasjon, EG JobOffice Proff, EG JobOffice PocketLink, ulike sjekklister og EG Holte Kjørebok. Alt av timeføring og materiell fører gutta ute i PocketLink, og inne på kontoret kan Rune sende faktura med et tastetrykk. På enkle oppdrag sender han montør direkte ut for å gjøre jobben. Montøren oppretter oppdraget, legger inn kundedata og tilføyer relevante sjekklister i EG JobOffice PocketLink. Er det større oppdrag som krever befaring og kunden ønsker tilbud, drar Rune selv ut. Tilbake på kontoret kalkulerer han oppdraget i EG JobOffice Kalkulasjon og sender et proft utseende tilbud til kunden.

Travle dager

Rune forteller at pandemitiden har ført til økning i oppdragsmengden. Han tror mange har brukt penger de ellers ville brukt på reiser til å oppgradere boligen sin. Flesteparten av oppdragene de utfører er bad og kjøkken i eneboliger. En god stund nå har stadig flere ønsket seg sort utstyr og det er mye ledstrips. Styringssystemer i private hjem er også en stigende trend.

Anbefaler EG JobOffice til andre

Rune treffer mange andre håndverkere ute, og han anbefaler gjerne EG JobOffice til andre. – Det er et system som fungerer og som har spesielt god support. At det er lokalt forankret er også viktig for oss.

Tempoet i bransjen øker

– Den største forskjellen fra før til nå er at tempoet i bransjen har økt. En stikkontakt er fremdeles en stikkontakt, men jobbene skal ferdigstilles raskere, sier Rune.
– Før internett var det vi som håndverkere som bestemte sluttdatoen. Nå er det kundene som bestemmer. Dagens kunder shopper mer på pris, og den gode kundelojaliteten forsvinner stadig mer. Prisen er ofte avgjørende, og derfor er det viktig at pristilbudene er nøyaktige og at alt er med.

Tøffere konkurranse

Rune tror det vil bli stadig tøffere konkurranse framover, og enda større prisbevissthet. – Ja, og teknologien går jo voldsomt fort framover, sier Tage. – Det har vært et generasjonsskifte. Folk trenger mye ekstra strøm til blant annet el-bilene sine. Derfor er oppgradering av sikringsskap for å matche dette en stor del av oppdragsmengden vår for tiden. Vi ser lyst på fremtiden. Utfordringene tar vi etter hvert som de kommer, avslutter Rune.