Faglig påfyll under EG Retails kundekonferanse 2022
Årets kundekonferanse for EG Retail gikk av stabelen torsdag 27. oktober i Oslo, hvor retailere fra en rekke av Norge og Sveriges sterkeste merkevarer var til stede for å utveksle erfaringer og få ny inspirasjon.
"Etter Covid-19 pandemien er det godt å være samlet igjen med gode dialoger på tvers rundt den fremtidige kundereisen. Jeg opplevde at våre kunder og partnere dro hjem med ny inspirasjon og ideer for hvordan optimalisere og imøtekomme de nye forventningene i markedet" sier Mari Simonsen, Salgsdirektør i EG Retail.
"Vi hadde mange gode dialoger underveis, og jeg ser at vi i EG Retail har god forståelse for våre kunders behov og hvordan markedet beveger seg. Dette var to flotte dager, med mange gode innspill som vi tar med oss videre for å styrke samarbeidet fremover" forteller Mari Simonsen.
I tillegg til gode dialoger, tar Mari med seg tre ting fra disse to dagene på EG Retails Kundekonferanse i Oslo:
"For det første ble jeg veldig inspirert av Patrik Müllers presentasjon om de siste trendene innen e-handel, som tyder på at helt nye målgrupper med helt nye behov har begynt å handle på nett. For det andre tenker jeg at vi sammen med våre kunder må snakke mye mer sammen om felles fordeler ved å flytte kundereisen til skyen. Når vi flytter løsningene til skyen får forbrukerne tilgang til flere og bedre tjenester, retailere får tilgang til nye forretningsmuligheter og vi som programvareselskap kan levere bedre og sikrere løsninger" sier Mari Simonsen.
"Sist, men ikke minst var det spennende å høre Petter Grålumstuen & Oddbjørn Sivertsen fra Kitch'n & Tilbords som fortalte om sin digitale reise" sier Mari Simonsen.
På konferansen forklarte Kitchn & Tilbords om arbeidet med å etablere EG Retails Kundeklubb, hvor de bruker egen medlemsapp, slik at kundene nå får all informasjon på ett sted.
"I medlemsappen har kundene enkel tilgang til kuponger, klippekort, gavekort, kvitteringer og medlemsinformasjon fra EG Loyalty sine skytjenester. Det har vært spennende å utvikle løsningen sammen med Kitch'n & Tilbords, og jeg synes det var interessant å høre hvilke hensyn de selv hadde tatt under prosessen, fra de første ideene til appen var ferdig" sier Mari Simonsen og legger til:
"Det var godt å være samlet igjen etter fire år, og jeg gleder meg allerede til neste".
Les mer om EG Retail sine løsninger