Med View Maintenance får du brukervennlige vedlikeholdsløsninger
02. januar 2020

Med EG Maintenance får du brukervennlige vedlikeholdsløsninger

Mange IT-leverandører sier at de lager brukervennlige løsninger. EG Maintenance har i over 30 år bevist at det er intuitivt og enkelt å bruke.

Vi er stolt av å kunne si at EG Maintenance er det foretrukne verktøyet for industrielt vedlikehold blant markedsledende norske bedrifter.

Hver dag gir EG Maintenance kundene våre over hele landet bedre kontroll på alle vedlikeholdsoppgavene. De får økt produktivitet, økt levetid på maskinparken, og reduserte vedlikeholdskostnader.

Hvis det er én kundetilbakemelding som går igjen, så er det at tiden før EG Maintenance og tiden etter ikke kan sammenlignes. Som en teknisk sjef sier det:

“For meg var det en ny hverdag å ta i bruk løsningen fra EG Maintenance. Tidligere drev vi mye med brannslukking, mens vi nå har betydelig bedre kontroll. Vi vet hva som skal vedlikeholdes når, og at vi har delene på lager.”

EG Maintenance er enkel å implementere i bedriften, og systemet er like lettvint å bruke ute i felt som appene du bruker på mobilen din i hverdagen.

Kort sagt: Systemet er brukervennlig. 

Brukervennlighet vs. funksjonalitet

Albert Einstein sa en gang at dersom han hadde en time på seg til å løse et problem, ville han bruke 55 minutter på å tenke på problemet og fem minutter på å tenke på løsningen.

EG Maintenance er et produkt av en slik tankegang. I EG bruker vi helst 90 prosent av tiden på å forstå vedlikeholdsarbeiderens “problem” i hans operative hverdag – FØR vi setter i gang med å skrive koden bak funksjonene som faktisk løser problemet!

Samtidig balanserer vi hele tiden på grensegangen mellom brukervennlighet og rik funksjonalitet. Det finnes FDV-systemer der brukervennlighet går på bekostning av funksjonalitet, og det finnes FDV-systemer der funksjonalitet går på bekostning av brukervennlighet.

Med EG Maintenance er den vektskålen i balanse – med intuitive løsninger i sentrum.  

Påstått brukervennlighet kontra demonstrert brukervennlighet

Alle IT-selskaper sier at de lager "brukervennlige" løsninger. Ofte ser virkeligheten ganske annerledes ut hos sluttbrukeren ute i felt. 

Are Halland, fagansvarlig i et av Norges ledende fagmiljøer for brukervennlig design, uttaler til Digi.no at en utbredt misforståelse i IT-bransjen går ut på at alt man har brukertestet, automatisk blir brukervennlig. 

Den er vi helt enig i! 

Når vi omtaler EG Maintenance som brukervennlig, er det fordi vi gjennom 30 år har utviklet systemet i tett, iterativt samarbeid med våre mest krevende kunder, i fronten av industrielt vedlikehold. 

Dette er vel så langt fra “automatisk brukervennlig” som det er mulig å komme ...

For EG handler brukervennlighet og intuitive løsninger om det å skape gode brukeropplevelser for våre kunder, som hver dag må opprettholde driftssikkerhet og produksjon på teknisk avanserte og krevende anlegg. 

Våre vedlikeholds-løsninger er med andre ord oppe til eksamen hver eneste time i døgnet, året rundt. 

Produktet EG Maintenance hadde aldri kommet dit at det blir regnet som markedets beste verktøy for vedlikeholdsstyring hvis det ikke var for at det består prøven – og skaper verdi for brukerne.

EG Maintenance i et nøtteskall

Den ovennevnte eksperten på brukervennlige løsninger oppsummerer til Digi.no hva som virkelig ligger i det å være brukervennlig:

“Brukervennlighet handler om at et system skal være lett å lære, effektivt, lett å huske, håndtere feil på en god måte, samt at det skal være behagelig å bruke.”

Yes, akkurat slik våre kunder oppsummerer EG Maintenance!

Kan du bruke mobilbanken, eller kanskje til og med Snapchat? Da kan du lett bruke View Maintenance!

Kontakt oss

Vil du høre mer om våre produkter og tjenester? Kontakt våre bransjeeksperter og fortell oss om din bedrifts behov og hvordan vi kan hjelpe deg.

Ring oss på +47 911 10 070 og få svar på dine spørsmål

Sales Executive

Erik Egeberg

Tlf:  +47 911 10 070

Email:  erieg@eg.no