EG Hano blogg  Hvordan forbedre hjemmesiden din for å tiltrekke flere pasienter til klinikken
01. september 2023

Hvordan forbedre hjemmesiden din for å tiltrekke flere pasienter til klinikken

Hvis du er en terapeut/behandler eller eier en klinikk, vet du hvor viktig det er å markedsføre tjenestene dine på nettet. Men hvordan kan du sørge for at hjemmesiden din blir funnet av potensielle pasienter som leter etter din type behandling i ditt område? I dette blogginnlegget vil vi dele noen tips for å optimalisere hjemmesiden din for søkemotorer og brukere, slik at du kan øke trafikken og konverteringen til klinikken din.

2. On-page optimalisering

On-page-optimalisering refererer til prosessen med å optimalisere enkeltsider på hjemmesiden din for å forbedre deres rangering i søkeresultatsidene. Dette inkluderer å optimalisere:

  • Sidetitler
  • Overskrifter
  • Innhold
  • Bilder
  • metabeskrivelser

Sidetitlene og metabeskrivelsene er de tekstene som vises i søkeresultatsidene når noen søker etter noe relatert til hjemmesiden din. De bør inneholde nøkkelordene dine og være informative og tiltalende. Overskriftene er de tekstene som vises på selve siden og strukturerer innholdet ditt. De bør også inneholde nøkkelordene dine og være klare og relevante. Innholdet er teksten som beskriver tjenestene dine, kvalifikasjonene dine, erfaringene dine og annen nyttig informasjon for potensielle pasienter. Det bør være unikt, informativt, engasjerende og troverdig. Bildene er de visuelle elementene som illustrerer innholdet ditt og gjør det mer attraktivt. De bør ha beskrivende filnavn og alt-tekster som inkluderer nøkkelordene dine og beskriver hva bildet viser. Google klarer å lese tekst ikke bilder. Derfor må alt visuelt ha et forklarende filnavn før du laster det opp på hjemmesiden din.

4. Dine tjenester i klinikken

En oversikt over tjenestene du tilbyr, som parterapi, fysioterapi konsultasjon, laserbehandling, kurs eller veiledning for helsepersonell. Du bør beskrive hva hver tjeneste innebærer, hvem den passer for, og hva den koster. Du bør også nevne hvilken terapeutisk tradisjon eller metode du bruker.

6. Kontaktinformasjon

En kontaktinformasjon som gjør det enkelt for potensielle pasienter å nå deg via telefon, e-post eller et kontaktskjema. Du bør også oppgi din adresse og eventuelle åpningstider.

8. Referanser og tilbakemeldinger

En brukermedvirkning som viser at du verdsetter pasientenes innspill og tilbakemeldinger. Du kan for eksempel invitere pasientene til å dele sine erfaringer med terapien din på hjemmesiden din eller på sosiale medier.

10. Sørg for at hjemmesiden din er brukervennlig og mobilvennlig

Brukervennlighet og mobilvennlighet er to viktige faktorer som påvirker hvordan brukere opplever hjemmesiden din. Brukervennlighet refererer til hvor enkelt det er for brukere å navigere på hjemmesiden din, finne informasjonen de leter etter, bestille time, kontakte deg osv. Mobilvennlighet refererer til hvor godt hjemmesiden din tilpasser seg forskjellige skjermstørrelser og enheter, som smarttelefoner og nettbrett.

For å forbedre brukervennligheten og mobilvennligheten til hjemmesiden din, bør du sørge for at den:

  • Har et rent og enkelt design
  • Har tydelige og intuitive menyer
  • Har rask lastetid
  • Har lettleselig skrift
  • Har tydelige handlingsoppfordringer (CTA)
  • Har responsivt design
  • Har optimaliserte bilder og videoer

 

Ved å følge disse tipsene kan du forbedre hjemmesiden din for å tiltrekke flere pasienter til klinikken din. Hjemmesiden din er ditt digitale visittkort og bør reflektere din profesjonalitet, ekspertise og verdi.

Trenger du et journalsystem?

Vil du høre mer om hva vi i EG Hano kan tilby deg og din klinikk? Fyll ut skjema under og vi tar kontakt.

Trykk her for å fylle ut kontaktskjema

Trenger du support?

Kontakt EG Hano support

66776673

hano_support@eg.no

Fakturaspørsmål?

debitor@eg.dk