Hvordan forbedre hjemmesiden din for å tiltrekke flere pasienter til klinikken
Hvis du er en terapeut/behandler eller eier en klinikk, vet du hvor viktig det er å markedsføre tjenestene dine på nettet. Men hvordan kan du sørge for at hjemmesiden din blir funnet av potensielle pasienter som leter etter din type behandling i ditt område? I dette blogginnlegget vil vi dele noen tips for å optimalisere hjemmesiden din for søkemotorer og brukere, slik at du kan øke trafikken og konverteringen til klinikken din.
1. Nøkkelord
Nøkkelord er ord og fraser som folk bruker til å søke etter informasjon på nettet. For eksempel, hvis noen leter etter fysioterapitjenester i sitt område, kan de søke etter «fysioterapeut i nærheten av meg» eller «fysioterapeut i Oslo». Ved å inkludere disse nøkkelordene på hjemmesiden din, kan du øke sjansene dine for å rangere høyere i søkeresultatsidene for disse søkene. For å identifisere de mest relevante og verdifulle nøkkelordene for hjemmesiden din, kan du bruke verktøy som Google Keyword Planner eller Ubersuggest.
2. On-page optimalisering
On-page-optimalisering refererer til prosessen med å optimalisere enkeltsider på hjemmesiden din for å forbedre deres rangering i søkeresultatsidene. Dette inkluderer å optimalisere:
- Sidetitler
- Overskrifter
- Innhold
- Bilder
- metabeskrivelser
Sidetitlene og metabeskrivelsene er de tekstene som vises i søkeresultatsidene når noen søker etter noe relatert til hjemmesiden din. De bør inneholde nøkkelordene dine og være informative og tiltalende. Overskriftene er de tekstene som vises på selve siden og strukturerer innholdet ditt. De bør også inneholde nøkkelordene dine og være klare og relevante. Innholdet er teksten som beskriver tjenestene dine, kvalifikasjonene dine, erfaringene dine og annen nyttig informasjon for potensielle pasienter. Det bør være unikt, informativt, engasjerende og troverdig. Bildene er de visuelle elementene som illustrerer innholdet ditt og gjør det mer attraktivt. De bør ha beskrivende filnavn og alt-tekster som inkluderer nøkkelordene dine og beskriver hva bildet viser. Google klarer å lese tekst ikke bilder. Derfor må alt visuelt ha et forklarende filnavn før du laster det opp på hjemmesiden din.
3. Eksterne lenker
Eksterne lenker eller off-page-optimalisering refererer til prosessen med å forbedre hjemmesidens autoritet og relevans gjennom eksterne faktorer, som tilbakekoblinger (lenker fra andre nettsteder til hjemmesiden din) og sosiale mediesignaler.
4. Dine tjenester i klinikken
En oversikt over tjenestene du tilbyr, som parterapi, fysioterapi konsultasjon, laserbehandling, kurs eller veiledning for helsepersonell. Du bør beskrive hva hver tjeneste innebærer, hvem den passer for, og hva den koster. Du bør også nevne hvilken terapeutisk tradisjon eller metode du bruker.
5. Presenter deg selv og dine ansatte
En presentasjon av deg selv som behandler, hvor du forteller om din bakgrunn, utdanning, erfaring, spesialområder og personlige egenskaper. Du bør også legge ved et profesjonelt bilde av deg selv som viser at du er vennlig og tillitsvekkende. Er dere flere på klinikken er det viktig å presentere alle behandlere slik at det blir enklere for pasienten å velge når de er på bookingsiden.
6. Kontaktinformasjon
En kontaktinformasjon som gjør det enkelt for potensielle pasienter å nå deg via telefon, e-post eller et kontaktskjema. Du bør også oppgi din adresse og eventuelle åpningstider.
7. Bookingsideknapp
Det viktigste elementet du har på hjemmesiden er bookingsideknappen synlig, "Book time". Det er jo det man ønsker når noen besøker hjemmesiden din – nettopp det å booke en behandling hos deg. Derfor må du gjøre denne knappen et av hovedfokusene på hjemmesiden ved å plassere den flere steder og at den har en tydelig farge. Det kan være som et eget element i hovedmenyen, øverst på siden når man kommer inn på hjemmesiden og på "kontakt oss" siden.
8. Referanser og tilbakemeldinger
En brukermedvirkning som viser at du verdsetter pasientenes innspill og tilbakemeldinger. Du kan for eksempel invitere pasientene til å dele sine erfaringer med terapien din på hjemmesiden din eller på sosiale medier.
9. Klinikkblogg
Du kan dele relevant og nyttig informasjon om ditt behandlingsområde og relaterte temaer med potensielle og eksisterende pasienter. Dette kan bidra til å øke din troverdighet, trafikken, konverteringen og inntekten til klinikken din.
10. Sørg for at hjemmesiden din er brukervennlig og mobilvennlig
Brukervennlighet og mobilvennlighet er to viktige faktorer som påvirker hvordan brukere opplever hjemmesiden din. Brukervennlighet refererer til hvor enkelt det er for brukere å navigere på hjemmesiden din, finne informasjonen de leter etter, bestille time, kontakte deg osv. Mobilvennlighet refererer til hvor godt hjemmesiden din tilpasser seg forskjellige skjermstørrelser og enheter, som smarttelefoner og nettbrett.
For å forbedre brukervennligheten og mobilvennligheten til hjemmesiden din, bør du sørge for at den:
- Har et rent og enkelt design
- Har tydelige og intuitive menyer
- Har rask lastetid
- Har lettleselig skrift
- Har tydelige handlingsoppfordringer (CTA)
- Har responsivt design
- Har optimaliserte bilder og videoer
Ved å følge disse tipsene kan du forbedre hjemmesiden din for å tiltrekke flere pasienter til klinikken din. Hjemmesiden din er ditt digitale visittkort og bør reflektere din profesjonalitet, ekspertise og verdi.
Kontakt EG Hano
Kontakt EG Hano salg
Borte
Send oss en mail
Trenger du support?
Kontakt EG Hano support
66776673
hano_support@eg.no
Fakturaspørsmål?
debitor@eg.dk