Kundereferanse

ABC Lavpris

Velfungerende drift i ABC Lavpris.

ABC Lavpris

Våre kasseløsninger er driftssikre og kan håndtere dagens mange ekspedisjoner. Torben Tobiasen, innkjøper, ABC Lavpris

Med over 17 000 ekspedisjoner hver dag stiller ABC Lavpris høye krav til oppetid på sine kassesystemer. Derfor samarbeider bedriften med EG Retail, som leverer teknisk service og support hvis uhellet skulle være ute.

I 1981 åpnet den første ABC Lavpris-butikken i Danmark. Siden er det blitt ytterligere 10 butikker, slik at det i dag finnes 11 danske ABC Lavpris-butikker. De enkelte butikkene i lavpriskjeden drives av engasjerte butikkbestyrere, som er opptatt av både butikkdrift og kundetilfredshet.

Avbrudd gir umiddelbare tap
God kundeservice er en viktig salgsparameter i den harde kampen om kundene – ikke minst i dagligvarehandelen. Derfor legger ABC Lavpris stor vekt på både kvalitet, teknologi og drift av sine IT-løsninger.

"Det er uhyre viktig at våre kasseløsninger er driftssikre og kan håndtere dagens mange ekspedisjoner. For det første ønsker vi å yte best mulig service overfor kundene, slik at de får en god kjøpsopplevelse. I tillegg taper vi jo penger hvis vi ikke er i stand til å ekspedere og betjene kundene", sier Torben Tobiasen i ABC Lavpris.

Vellykket drift
En velfungerende drift med maksimale oppetider er dermed av aller største betydning. Og derfor stiller ABC Lavpris høye krav til at IT-løsningene fungerer problemfritt i de 11 butikkene.

"ABC Lavpris har ca. 60 PC-baserte kasseterminaler med tilkoblede skrivere, strekkodeskannere, skjermer og kortterminaler, og for å sikre best mulig oppetid har vi inngått en fast serviceavtale med EG Retail", fortsetter Torben Tobiasen.

Landsdekkende service og support
EG Retails service- og supportavdeling har 70 dyktige og erfarne medarbeidere på sentrale steder i Skanderborg og Holbæk. Medarbeiderne er spesialister på alle typer service- og supporttjenester, fra vanlig hjelp i forbindelse med maskinvarefeil på servere, PC-er og periferiutstyr til levering av supporttjenester på komplekse økonomi- og varestyringssystemer.

Velger du å tegne en driftsavtale med EG Retail, får du et sikkerhetsnett i form av rask og kompetent bistand. Dermed slipper du å bekymre deg for serveravbrudd, sikkerhetskopiering, support, systemoppdateringer og andre IT-problemer.

"Oppstår det problemer med IT-utstyret i en ABC Lavpris-butikk, ringer bestyreren til EG Retail. Hvis problemet ikke kan løses per telefon, blir henvendelsen nærmere evaluert og det blir avtalt en løsningstid. Den kan være fra to timer og helt opptil en uke avhengig av hvordan problemet virker inn på den daglige driften", avslutter Torben Tobiasen i ABC Lavpris.