Kundereferanse

N&K Spedition

Fra IT til strategisk samarbeid.

N&K Spedition

EGs best practice-modeller og ASPECT4 Transport danner grunnlag for høyere effektivitet. Martin Gregersen, adm. direktør, N&K Spedition

Opp gjennom årene har N&K Spedition A/S opplevd kraftig vekst og ekspansjon. En vekst som er oppnådd på grunn av betydelig økt bruk av IT på alle forretningsområder. Imidlertid måtte bedriften slå fast at mange prosesser fortsatt hadde for mange manuelle elementer, noe som gjorde det vanskelig å øke effektiviteten og utnytte ASPECT4 Transport. Ønsket var derfor å få en forretningsorientert tilnærmingsmåte til prosessene fremfor bare å fokusere på IT.

"Vi hadde et stort behov for effektivisering på flere av våre fokusområder, både driftsrelaterte og administrative," forteller adm. direktør Martin Gade Gregersen. I den forbindelse ble fire av bedriftens kjerneprosesser og den økonomiske støtteprosessen valgt ut fra den samlede verdikjeden. Utvelgelsen skjedde i et nært samarbeid mellom 8-9 superbrukere, ledelsen og EGs prosesskonsulent.

"Vår tilnærming til prosessarbeidet var at effektiviseringen skulle komme som et resultat av bedre utnyttelse av bedriftens ressurser og mer optimale arbeidsrutiner. Samtidig hadde vi behov for å gi mange av medarbeiderne en bedre IT-forståelse. Derfor la vi stor vekt på å gi de operative medarbeiderne et skikkelig “løft” og håpet at det ville forplante seg gjennom hele organisasjonen."

Vi har fått en bred forretningsforståelse på tvers av bedriften, noe som gir et godt utgangspunkt for videre prosessarbeid. Martin Gregersen, adm. direktør, N&K Spedition