Digital satsing skaper stor synlighet og lojale kunder
Drevet av en sterk digital strategi har butikkjedene Kitch'n & Tilbords blitt to av Norges mest synlige merkevarer.
Butikkene har i en årrekke jobbet hardt for å realisere sin digitale visjon, og det hele tok virkelig av da de i 2019 lanserte et lojalitetsprogram og medlemsapp sammen med EG Retail.
- Her fikk vi muligheten til å bruke den dataen vi satt på til noe mer nyttig for våre kunder, sier Oddbjørn Sivertsen, Markedssjef i Kitch’n.
Kundeklubben og medlemsappen gjorde det mulig å bruke data til å komme nærmere kundene og skape større verdi – uavhengig av fysisk avstand:
- For oss var det viktig å tilby en kundeklubb som består av mer enn kontantrabatter med bruk av kuponger og nyheter rettet mot kundesegmentet, og invitasjoner til spesielle arrangementer – og dette har blant annet gitt oss økt synlighet, sier Oddbjørn Sivertsen, markedssjef i Kitch'n.
Etter at vi lanserte vårt lojalitetsprogram og medlemsapp i 2019, hadde vi muligheten til å bruke dataene vi samlet inn til noe mer nyttig for kundene våre.Oddbjørn Sivertsen, Markedssjef, Kitch’n
Stor synlighet
Den digitale satsingen har løftet de to merkevarene inn i norsk e-handel, viser undersøkelsen om hvordan norske bedrifter har organisert arbeidet med netthandel som DigitalMind 2023 har gjennomført.
I rapporten Digital Handel 2023 fremheves Kitch`n sammen med Tilbords som en av de beste forhandlerne i Norge som har gjennomført sin digitale transformasjon på en god måte. Innenfor kategorien kjøkken har de to butikkjedene til sammen over 76 % av digital synlighet og står sterkt i konkurransen om kundene.
I dag har Kitch'n en av de mest suksessrike kundeklubbene i Norge, med 1.350.000 medlemmer i Norge og 360.000 i Sverige, mens Tilbords har 640.000 klubbmedlemmer i Norge.
WebOrdre i butikk
Butikkjedene bruker tjenesteplattformen EG for POS, lojalitet og ordrehåndtering, som sikrer omnikanal handleopplevelser og synlighet på nett og i butikk.
Siden vi lanserte EG Retail WebOrdre i butikk har vi økt omsetning, redusert utsolgt situasjoner og gir gode handleopplevelser til våre kunderPetter Grålumstuen, IT-Direktør, Kitch'n
WebOrdre i butikk er en av EG's skytjenester innen ordrehåndtering. I løsningen kan Kitch'n/Tilbords tilby store deler eller hele sitt varesortiment i hvilken kanal de ønsker.
- Sammen med funksjonalitet for drop shipment, ordresplitt og fleksible fraktalternativer, gir det gode og betydelige muligheter til å redusere utsolgt situasjoner i butikk og på nett, og ikke minst gi bedre handleopplevelser til kundene. Løsningen er markedets mest funksjonsrike Ordrehåndterings-løsning og behandler daglig stor volum ordre, sier Thomas Klavestad, Visepresident i EG Retail Norge.
EG Retail Skyplattform består av ca. 50 skytjenester for blant annet handlekurv, lojalitet, ordrehåndtering, vare og prisvedlikehold og kampanjehåndtering.
Løsningen sikrer Kitch'n/Tilbord lik pris, medlem, kuponger og kampanje i alle kanaler, med fleksibel funksjonalitet og åpne API'er som sikrer at løsningen kan tilpasses forskjellige virksomhetsarkitekturer hos våre kunder.
- Vi kan publisere data til alle 3. parts løsninger som ønsker data, og tilsvarende kan 3. parts løsninger abonnere på data fra våre tjenester. Vi tror nøkkelen til suksess er en fleksibel og åpen løsning som gir valgfrihet og kan tilpasses våre kunders virksomhetsarkitektur, sier Trond Klevstuen, Produkt Direktør i EG Retail.
Loyale kunder
Kitch'n/Tilbords benytter også EG Loyalty, medlemssegmentering og hendelses-styrte kampanjer som sikrer god synlighet og relevans for kundene.
- Vi har vært en del av kjedens digitale reise til nå, og er glade for å se suksessen de har oppnådd med vår løsning, sier Trond Klevstuen, som er produktdirektør i EG Retail.
Butikkjedene Kitch'n & Tilbords
Om selskapet
Kitch’n ble etablert i 2002 i Norge og har i dag 142 butikker over hele landet. Nettbutikkene i Norge og Sverige gir kundene tilgang til et stadig større antall produkter, samt fleksibilitet til å velge mellom å handle i butikk, på nett eller gjennom Klikk & Hent. Kitch'n er en del av Homeco AS, som også eier Tilbords og Cervera.
Website
Kontakt oss
Vil du høre mer om våre produkter og tjenester? Kontakt vårt team av bransjeeksperter, fortell hvilke behov din bedrift har og hvordan vi kan hjelpe deg.
VD / Managing Director
Christina Bergqvist
Email: kontakt@eg.no
Senior Vice President
Britta Bech
Email: bbech@eg.dk